Friday, November 20, 2009

bai'ah


tangan ku angkat
hati ku bersatu
harapan ku menjulang
detik itu tiba takala luluh harapan yang tiada penghujung
persis buta matahati tanpa hirau apa-apa
bila pagi tiba bersama harum mentari menyembah bumi
terpaku sinar cahaya satu kehidupan ....satu kehidupan?
lalu aku bertanya dan salahkah aku bertanya...
"untuk apa kah sekali ini aku menghadapi laluan ini?"
 "apa lagi yang membutuhkan aku tentang persoalan hidup ini''?
aku dimengertikan dengan setitis airmata memohon dikasihi
aku dimengertikan dengan lembut senyum memohon dibelai
aku dimengertikan dengan tawa halus memohon diberi kesempurnaan...
aku carik keegoann
aku lontarkan kesombongan
dan janji,..
satu kehidupan
satu kesempurnaan
satu harapan
tanpa batas ajal
itu janji ku....

No comments:

Post a Comment